ثبت درخواست

شارژ گاز کولر گازی در اقدسیه - 02122964906 - نرخ سال 1401

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹ | دسته : کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی در اقدسیه - تخفیف 10 درصدی - آرسام سرویس

شارژ گاز کولر گازی در اقدسیه - از جمله مواردی است که منجر به بهبود بازدهی کولر گازی و کاهش بیشتر دمای محیط در فصل بهار و تابستان می‌شود. سیستم‌های تهویه مانند کولر گازی، کولر ماشین، یخچال و... برای کاهش دمای هوا از گازهای فریونی مانند گاز R22 (کلرودیفلورومتان) یا گاز R406 استفاده می‌کنند؛ که میزان آن به هنگام سرویس هر یک از این سیستم‌ها، بررسی می‌شود.

«آرسام سرویس» برای شما بستری فراهم کرده است تا در بیش از 44 شهر، درخواست شارژ گاز کولر گازی خود را ثبت کنید و به رایگان قیمت گاز کولر و قیمت شارژ گاز کولر گازی را دریافت کنید.

از کجا بفهمیم کولر گازی شارژ ندارد؟

یکی از راحت ترین راه‌هایی که نشان می‌دهد کولر گازی شارژ ندارد این است که تمام قطعات کولر گازی به درستی کار می‌کنند ولی کولر گازی باد گرم می‌دهد. در این حالت می‌توانید با شارژ گاز کولر گازی این مشکل را برطرف کنید. در برخی موارد کولر گازی یخ می‌زند در این صورت هم باید بدانید که گاز کولر گازی کم است و به بیرون منتقل نمی‌شود و باعث یخ زدن هواساز خواهد شد. در این حالت هم باید بدانید که شارژ گاز کولر گازی لازم است.

انواع حالت های شارژ گاز کولر گازی

به طور کلی سه حالت برای شارژ گاز کولر وجود دارد. همچنین به یک تعبیر دیگر می توان اینچنین گفت که در 3 حالت کولر گازی به شارژ گاز نیاز دارد:

  • کولر گازی که تازه نصب شده است
  • کولر گازی که کاملا فاقد گاز است
  • کولر گازی که احتیاج به شارژ کردن گاز (اضافه کردن گاز) دارد

شارژ گاز کولری

1- شارژ گاز کولری که تازه نصب شده است

زمانی که یک کولر گازی را بصورت نو از یک شرکت معتبر خریداری می کنید، معمولاً به اندازه ۵ متر لوله، گاز مبرد در داخل سیستم کندانسور محبوس شده است. پس از اتمام نصب کولر گازی بطور کامل، می بایست سیستم را وکیوم کرده و زمانی که از عدم وجود هوا و رطوبت در داخل سیستم مطمئن شدید، می توانید شیر سرویس را باز کرده و گاز را به کل سیستم منتقل کنید.
البته باید به این نکته توجه کنید که مقدار گاز شرکتی که در سیستم وجود دارد، معمولا فقط برای ۵ متر لوله کافیست. بنابراین در صورتی که لوله کشی اضافی برای نصب کولر گازی به کار رفته است، باید مقدار گاز را هم به همان نسبت اضافه نمود. همانطور که پیشتر اشاره شد، به طور معمول به ازای هر یک متر لوله اضافی، به ۲۰ گرم گاز اضافی احتیاج است.
اگر کولر گازی تازه شما که جدیدا نصب شده است، از همان 5 متر لوله اولیه استفاده کرده، نیازی به شارژ گاز اضافی در سیستم نیست. توجه داشته باشید که در نصب کولر گازی، سعی کنید از همان 5 متر لوله استفاده نمایید و نه کمتر، زیرا ممکن است فشار بر روی کمپرسور افزایش یابد. اگر لوله اضافه آمد، می توانید آن را به صورت حلقه درآورده تا نقش تله روغن را بازی کند.

2- کولر گازی کاملا فاقد گاز است

پیش از هر چیزی، ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که چطور می توان از میزان گاز موجود در کولر گازی اطلاع یافت؟ روش تشخیص میزان گاز موجود در کولر گازی به چه صورت است؟
یکی از روش های تشخیص وجود و یا عدم وجود گاز در کولر گازی، فشار دادن شیر سرویس است. با فشار دادن شیر سرویس، در صورت وجود گاز در سیستم، گاز بیرون زده و قابل تشخیص است. در غیر اینصورت، می بایست شارژ گاز انجام شود. در این شرایط مراحل شارژ گاز کولر گازی اسپیلت به این صورت است که قبل از شروع به شارژ گاز، ابتدا می بایست سیستم به طور کامل وکیوم شده و هرگونه رطوبت و هوایی از سیستم حذف گردد. سپس باید به دنبال علت نشتی گاز کولر گازی باشید و این مشکل را برطرف کنید. توجه کنید که در صورت عدم نشت یابی، ممکن است پس از چند روز مجددا گاز کولر گازی تخلیه شده و هزینه شارژ مجدد را برای شما به بار آورد!
پس از رفع مشکل نشتی، پلاکی که بر روی کولر گازی حک شده و مقدار گاز موجود در کولر گازی را به ازای 5 متر لوله به کار رفته در نصب مشخص می کند، بخوانید و به کمک ترازو این مقدار گاز مبرد را وزن کنید. در صورت به کار رفتن لوله اضافی نیز، مقدار گاز اضافی لازم را محاسبه و به گاز اولیه بیافزایید. در صورتی که از مقدار دقیق طول لوله کشی به کار رفته برای نصب کولر گازی اطلاع ندارید، می توانید از روش های دیگر شارژ گاز استفاده کنید.

3- اضافه کردن گاز کولر گازی (تکمیل شارژ گاز اسپیلت)

علائم کمبود گاز کولر گازی که در هنگام تعمیرات کولر می توانند راهنمای شما باشند، عبارتند از:

  • سنجش فشار گاز کولر گازی با نصب گیج فشارسنج بر روی شیر سرویس (میزان معمول این عدد 60psi می باشد)
  • عدم سرمادهی کافی کولر در محیط نصب شده
  • یخ زدن یا برفک زدن فین های اواپراتور در حالت سرمایش کولر
  • یخ زدن لوله رفت کندانسور (لوله نازک)

کمبود گاز یکی از علت های آب دادن کولر گازی نیز میباشد بنابراین پس از شناسایی علائم کمبود گاز کولر گازی، باید حتما علت کمبود گاز کولر را بیابید و آن را رفع نمایید و سپس میتوانید از چند طریق مختلف شارژ گاز کولر را انجام دهید. به این دلیل که از میزان فعلی گاز موجود در سیستم اطلاعی ندارید، استفاده از ترازوی وزنی کاربردی ندارد. یکی از کارهای ممکن، تخلیه کامل گاز موجود در سیستم و شارژ مجدد گاز کولر از نو می باشد. این حالت، به این دلیل که گازهای خارج شده برای محیط زیست خطرناک بوده و احتمال انتشار در محیط را دارند، و نیز هزینه بیشتری دارد، صرفه اقتصادی نداشته و چندان مورد استقبال نمی باشد. اما روش های دوم و سوم شارژ گاز، در این موارد کاربرد دارند. معمولا روش آمپرمتر را که دقت بهتری دارد، به کار می برند.

شرایط لزوم به شارژ گاز کولر

از جمله حالت‌هایی که نیاز به شارژ گاز کولر هست؛ می‌شود به:

  • کاهش باد کولر گازی
  • افزایش دمای باد خروجی
  • کاهش بازدهی کولر
  • یخ زدگی در لوله‌ی رفت کندانسور
  • فشار گاز کمتر از 60 psi
  • مشاهده برفک یا یخ زدگی فین‌های اواپراتوز کولر گاز

اشاره نمود. پیشنهاد می‌شود به صورت سالیانه اقدام به سرویس کولر گازی یا سرویس کولر گازی پنجره ای خود کنید تا از رخ دادن چنین مواردی جلوگیری کنید؛ و در صورتی خرابی هر یک از قطعات کولر گازی، می‌توانید درخواست تعمیر کولر گازی خودتان را در «آرسام سرویس» ثبت کنید.

تعرفه قیمت و هزینه شارژ گاز انواع کولر گازی

گاز های خنک کننده کولر های گاز در دو نوع R410 و R22 میباشد ، به علت آسیب های گاز R22 به لایه اوزن این گاز چندین سال است که از رده خارج شده است و در کولر گازی های قدیمی از R22 استفاده میشد . هزینه و قیمت شارژ گاز کولر گازی برا اساس مقدار ظرفیت دستگاه تعیین میشود ، مقدار متراژ لوله کشی بین کمپرسور تا پنل داخلی نیز بر مقدار گاز مصرفی در زمان شارژ گاز تاثیر گذار میباشد .
نکته 1 : مقدار ترکیبات گاز R22 در حالت مایع و در حالت گاز برابر میباشد و در صورت کم شدن گاز میتوان مقدار کم شده را به گاز قبلی اضافه کرد .
نکته 2 : درصد ترکیبات گاز R410 در حالت مایع و گاز نابرابر میبشاد و در صورت کم شدن گاز باید کل گاز سیکل تخلیه و سپس شارژ گاز کامل تزریق شود .

جدول قیمت و نوع گاز برای هر توان دستگاه

نوع گازدستگاهقیمت
تزریق گاز تکمیلی R22دستگاه 9 و 12 هزاراز 220 تا 410 هزار تومان
شارژ گاز کامل R22دستگاه 9 و 12 هزار410/000 هزار تومان
شارژ گاز کامل R410دستگاه 9 و 12540/000 هزار تومان
نکته : مبلغ 35/000 هزار تومان بابت ایاب و ذهاب به مبالغ فوق اضافه میگردد .
تزریق گاز تکمیلی R22دستگاه 24 و 30 هزاراز 370 تا 720 هزار تومان
تزریق گاز کامل R22دستگاه 24 و 30 هزار720/000 هزار تومان
تزریق گاز کامل R22دستگاه 24 و 30 هزار790/000 هزار تومان
تزریق گاز تکمیلی R22دستگاه 36 هزاراز 450 تا 900 هزار تومان
تزریق گاز کامل R22دستگاه 24 و 30 هزار900 هزار تومان
تزریق گاز کامل R22دستگاه 24 و 30 هزار1/200 هزار تومان

هزینه رفع نشتی و تعمیر کولر گازی پس از بازدید شما اعلام خواهد شد .



لیست قیمت تعویض خازن و کنتاکتور کولر گازی



-دستگاه 9 و 12 هزارمبلغ 145/000 هزار تومان
-دستگاه 18 و 24 هزارمبلغ 160/000 هزار تومان
-دستگاه 30 و 36 هزارمبلغ 175/000 هزار تومان
-دستگاه های ایستاده ( بالای 40 هزار )مبلغ 270/000 هزار تومان

نکته : قیمت های بالا اجرت تعویض خازن کولر گازی میباشد و به اجرت ها مبلغ خازن (قطعه) نیز اضافه میگردد .



سوالات متداول شارژ گاز کولر گازی

اگر نیاز به شارژ گاز کولر گازی داشتید با ما تماس بگیرید.

هزینه شارژ کولر گازی چقدر است ؟

هزینه شارژ کولر گازی بر حسب نوع و حجم گاز مبرد تعیین میگردد. به طور میانگین قیمت شارژ گاز کولر گازی از ۱۵۰/۰۰۰ تومان شروع شده و تا ۹۵۰/۰۰۰ تومان متغیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بهترین نوع گاز کولر گازی چیست ؟

ما طبق تجربیات چندین ساله خود به تمام مشتریان پیشنهاد میکنیم از گاز هندی برای شارژ استفاده کنند. البته ما شارژ انواع گاز کولر گازی را در سراسر تهران انجام میدهیم. گاز R22 قیمت ارزان تری داشته و گزینه مناسبی میتواند باشد.